לשמור על הגזרה והבריאות עם מחשבונים ברשת

לשמור על הגזרה והבריאות עם מחשבונים ברשת

ברשת האינטרנט יש הרבה מידע רפואי בכל התחומים – החל מגינקולוגיה ועד לאורתופדיה. לצד המידע והכתבות ישנם כלים המסייעים לכם לשמור על הבריאות, ובהם מחשבונים מסוגים שונים שעוזרים גם להקפיד על תזונה נכונה.

אם תיכנסו לפורטים רפואיים תוכלו למצוא בהם קשת רחבה של מחשבונים המספקים מגוון נתונים. כך לדוגמא, ישנו מחשבון הריון המאפשר לאישה לדעת באיזה שבוע היא נמצאת ומהו מועד הלידה המשוער שלה. כמו כן, ישנו מחשבון ביוץ המאפשר לדעת פחות או יותר את מועד הביוץ, עבור זוגות המעוניינים להגדיל או להקטין את סיכויי הכניסה להיריון. עוד מחשבון הינו מחשבון BMR שנותן לכם את כמות הקלוריות שהגוף שלכם מוציא כשהוא נמצא במנוחה מוחלטת. מעבר לכך ישנם עוד מחשבונים נוספים כמו מחשבון קלוריות ומחשבון BMI המסייעים לכם בשמירה על הבריאות והגזרה. לפניכם פירוט מקוצר אודות משמעותם של שני מחשבונים אלו.

מהו מחשבון BMI

מחשבוני רפואה – מדובר במחשבון המתייחס למדד מסת הגוף, אשר מספק הערכה גבי המשקל התקין או הלא תקין שלכם באמצעות נתונים של משקל וגובה שאתם מכניסים. כידוע, בימינו קיימת בעיה של משקל עודף אשר גורמים רבים מתייחסים אליה כאל מגיפה של העולם המערבי. הסיבות העיקריות לבעיה זו טמונות באורח חיים הכולל הרבה ישיבה מול מסכים ובעבודה, ולעומת זאת מיעוט בפעילות גופנית עקב אורח חיים לחוץ ועמוס. לכך מצטרף "עידן השפע" מבחינת רמת החיים אשר מפתה אותנו לרכוש גם מוצרי מזון שאינם בריאים, בלשון המעטה. אמנם המודעות לעניין זה הולכת וגדלה אך בכל רחבי העולם וגם בישראל סובלים רבים ממשקל יתר. משקל יתר אינו מהווה רק בעיה אסטטית עבור אנשים מסוימים, אלא הוא עלול ליצור בטווח הארוך בעיות בריאותיות כגון סוכרת מסוג 2 (סוכרת מבוגרים), רמה גבוהה של כולסטרול, בעיות בחילוף החומרים, מחלות לב ועוד. מלבד זאת, משקל יתר פוגע באיכות החיים עקב הכושר הירוד, קושי לעלות במדרגות, לעסוק בספורט ולבצע פעילויות שונות. לכן, מדד מסת הגוף הינו חיובי כשלב ראשון על מנת לאבחן אם ישנה בעיה ומהי חומרתה. כמובן שהתוצאה בפני עצמה אינה מסייעת לפתרון, אך ממנה אפשר להתחיל את הדרך לשינוי על ידי ייעוץ של תזונאית, רופא משפחה, שינוי הרגלים, שינויי תזונה וכדומה.

מהו מחשבון קלוריות

מדובר במחשבון המאפשר לכם לדעת מהי כמות הקלוריות הקיימת במזונות שונים, החל מביצים ועד למוצרי חלב, פירות וירקות. במרבית המקרים הוא גם נותן לכם רשימה של מרכיבים שנמצאם בכמויות מסוימות של אותו המזון. כדי לסבר את האוזן, קלוריה היא כמות האנרגיה שיש השקיע כדי להעלות במעלת צלזיוס אחת כמות של גרם מים אחד. לעיתים התוצאות מופיעות בקלוריות ולעיתים בקילו-קלוריות, כלומר כמות האנרגיה שצריך להשקיע בשביל להעלות במעלת צלזיוס אחת קילוגרם אחד של מים. מדובר במידע חשוב למי שרוצה לתכנן את הדיאטה שלו באופן בריא ומאוזן, ולשמור על גזרה נאה. יחד עם זאת, גם את המידע הזה חשוב לקבל לא רק ממחשבון אלא גם בייעוץ מתזונאי שיכול לבנות לכם תפריט הולם לפי גיל, מגדר, מצב בריאותי, העדפות אישיות וכדומה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
לרגל עונת הנסיעות, טיפים לשמירה על כושר ובריאות בזמן נסיעה
מאת: סמנתה קלייטון , ראש מחלקת חינוך גופני בחברת הרבלייף שגרה...
לרגל יום הבריאות הבינלאומי,
טיפים שיספקו לכם מוטיבציה לשמור על כושר
כמו בכל שנה, ב-7 באפריל יצוין יום הבריאות הבינלאומי. השנה,...
נכנסים לכושר ומוכנים לגיוס!
הבגרות האחרונה מחוץ לדלת ועוד רגע נפרדים מהשיער ומשעות שינה....
נפטרים מהמידלדל: אימון לחיזוק שריר המלח-פלפל
הקיץ כבר כאן, ורובנו עוברים לחולצות קצרות וגופיות. זה הזמן...
מרכז רפואי "תירוש פיזיותרפיה וספורט"- להיות בידיים בטוחות
הצעד החיוני לבריאותכם, בין אם עברתם פציעה או ניתוח או...
איך לעבור את החגים ללא עליה מיותרת במשקל:
מדי שנה אנו מזדרזים לבדוק באיזה תאריך חלים החגים הפעם...
דור אקשטיין
דור אקשטיין המאמן כושר מסביר - מדוע עולים במשקל אחרי דיאטה
כמה פעמים קרה לכם שלאחר שהשקעתם בדיאטה וראיתם תוצאות יפות,...
איך להישאר בכושר שיא ולא לוותר על מה שטעים?
איך להישאר בכושר שיא ולא לוותר על מה שטעים?
אם גם אתם מנסים להיכנס לכושר ולוודא כי תמיד יהיה...
לשמור על הגזרה והבריאות עם מחשבונים ברשת
לשמור על הגזרה והבריאות עם מחשבונים ברשת
ברשת האינטרנט יש הרבה מידע רפואי בכל התחומים – החל...
עודף משקל
עודף משקל
מהו עודף משקל? עודף משקל מוגדר כמצב בו משקל הגוף הינו...
דילוג לתוכן