רגלים – חיזוק, תירגול ופציעות נפוצות

רגלים – חיזוק, תירגול ופציעות נפוצות
קרדיט PIXABAY

אין זה מפתיע שאחד האיברים אשר מתמודדים עם פציעות וכאבים חוזרים ונשנים באופן תדיר יחסית הם הרגליים שלנו. גם מי שאיננו מתעסק בפעילות גופנית על בסיס קבוע, משתמש בהם לא מעט כשהוא צריך ללכת ממקום למקום. אחת כמה וכמה, מי שכן מתעסק בפעילות גופנית על בסיס מזדמן או קבוע, הרי שהוא עלול להתמודד עם כאבים ופציעות מסוגים שונים.

כאבים ופציעות ברגליים הם דבר שאפשר להתמודד איתם ולמצוא להם פתרונות, אפשר גם במובנים מסוימים להימנע מהם או להחליש את ההשפעה שלהם, זאת באמצעות תרגילים וחיזוקים שונים. זו אחת הסיבות מדוע ספורטאים חובבים ומקצועניים מבצעים תרגילים ברמות קושי שונות, מתוך כוונה לחזק את האזור ולהיות מסוגלים להתגבר על פציעות ואף למנוע אותן.

במאמר זה אנחנו נציג מספר פציעות נפוצות ברגליים, ולאחר מכן נסביר בקצרה כיצד אפשר לחזק אותן בצורות שונות. צריך לציין, גם מי שאיננו ספורטאי, חשוב שיבצע תרגילים מסוימים, על מנת שהוא יכול לחזק את השרירים של הרגל וכך להקטין את הסיכוי להיפצע. אם מבצעים את התרגילים בצורה נכונה ולאורך זמן, אז הרבה יותר קל גם לבצע פעולות פשוטות כמו הליכה, ריצה, עמידה לאורך זמן, עמידה על קצוות האצבעות ועוד.

מה הן הפציעות הנפוצות ברגליים?

כאב במפשעה – לא הרבה יודעים אבל מדובר באחד הכאבים הנפוצים ביותר בקרב ספורטאים, בפרט כדורגלנים. מדובר על כאב שנוצר כתוצאה מתנועה מסוימת של הרגל שמוביל לשריר תפוס או מתוח. במקרה כזה, קשה מאוד ללכת עד שהאזור חוזר לעצמו, לכן חשוב לנוח.

כאב במפשעה יכול גם ללמד על דלקת שנגרמת בירך ומקרינה על אזור המפשעה. צריך לומר, לא רק ספורטאים מתמודדים עם כאב זה אלא גם נשים בהריון. לכן חשוב להקפיד ולשים לב לאזור בשביל שיהיה ניתן לשמור על שגרת חיים סדירה.

מתיחה בשריר – פציעה נוספת שנחשבת מאוד נפוצה היא מתיחה בשרירי הרגליים, בפרט בשריר התאומים שנמצא מעל הקרסול וכן באזורים אחרים ברגל. מדובר על פציעה שיכולה להיווצר כתוצאה מעומס יתר, אימונים לא נכונים, כניסה לא נכונה לאימון (כשלא מבצעים חימום כמו שצריך) ובמקרים אחרים. בשביל להימנע מכך יש להקפיד על אימון מסודר וכן על חיזוק הרגל באופן כללי.

כאבי ברכיים – פציעה שיכולה להשבית מאחר וכל תנועה גורמת לכאב ואי אפשר לבצע אותה בצורה חלקה. הפציעה יכולה לנבוע מעומס יתר או מעבודה לא נכונה. זו פציעה נפוצה בקרב ספורטאים וכן בקרב אנשים המתמודדים עם עודף משקל.

חיזוקים ותרגילים לרגליים

הדרך הטובה ביותר להימנע מפציעות היא עבודת חיזוק. לשם כך, יש להקפיד על שורה של תרגילים. בין אם זה עבודת תנועתיות של הרגל ובין אם זה עלייה וירידה על מדרגה, התרוממות על קצוות האצבעות וירידה איטית אל הרצפה וכן אפשר להשתמש באמצעים כמו גומי או משקולות לצורך חיזוק הרגליים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בכל גיל, בכל מצב, בכל שלב אפשר להתחיל להתאמן
אימונים גופניים אינם מתנה שניתנת רק לצעירים ולכאלה שקל להם...
חדר כושר
השיגו את יעדי הכושר שלכם
מתאמנים במשך שנים במכון ליד הבית שלכם ומאסתם באפשרות של...
4 טיפים שיעזרו לכם לבחור מאמן כושר אישי
כל מה שצריך לדעת לפני שמתחילים אימוני כושר אישיים המדרגות הפכו...
השתלות שיער
השתלות שיער בטורקיה – הטרנד הכי חם לקיץ הקרוב
המחיר, השירות, הנוחות, המקצועיות - השתלות שיער בטורקיה נותנות לישראלים...
פריקת ברך
רגלים - חיזוק, תירגול ופציעות נפוצות
אין זה מפתיע שאחד האיברים אשר מתמודדים עם פציעות וכאבים...
קורס מדריך חדר כושר | מכללת יסודות
קורס מאמני חדר כושר
חדרי כושר הפכו בשנים האחרונות למקום פופולרי מאוד. הביקוש לפעילות...
רכישת מוצרי כושר – איך עושים את זה נכון?
יש אנשים שהחלום הכי גדול בחיים שלהם הוא היצירה של...
מרכז רפואי "תירוש פיזיותרפיה וספורט"- להיות בידיים בטוחות
הצעד החיוני לבריאותכם, בין אם עברתם פציעה או ניתוח או...
סודות הרימון
אם יש פרי שכולנו מחכים לו כל השנה, הוא הרימון....
דור אקשטיין
דור אקשטיין המאמן כושר מסביר - מדוע עולים במשקל אחרי דיאטה
כמה פעמים קרה לכם שלאחר שהשקעתם בדיאטה וראיתם תוצאות יפות,...
דילוג לתוכן