איך לעבור את החגים ללא עליה מיותרת במשקל:

איך לעבור את החגים ללא עליה מיותרת במשקל:
צילום יחסי ציבור

מדי שנה אנו מזדרזים לבדוק באיזה תאריך חלים החגים הפעם – מאוחר או מוקדם, בימות חול או בסופי שבוע. השנה חגי ישראל  "נופלים" באמצע השבוע ויוצרים תקופה מאתגרת למי מאיתנו המעוניינים לשמור על גזרתם גם בחודש הזה.

כל המעוניין לסגל לעצמו אורח חיים בריא חייב להבין שתירוצים תמיד יש. הבחירה בידינו – האם לדחות את ה"דיאטה" לאחרי החגים ולשלם אולי בעלייה של עוד כמה קילוגרמים או ללמוד לאכול נכון ובשפיות גם בתקופות לא שגרתיות ולחסוך לעצמנו את התסכול שבא אחרי החג בעקבות הקילוגרמים המיותרים. 

צילום אורן סונגו

להלן מספר עצות כיצד נוכל לעבור את החגים בשלום באדיבות חלי ממן, מייסדת רשת תמיכה לאורח חיים בריא:

  • בראש ובראשונה, אל תצומו כל היום לפני ארוחת החג, כדי לא להגיע אליה מורעבים. אכלו ארוחות קטנות ומסודרות במשך היום ושמרו את הארוחה העיקרית לערב. כאשר מגיעים מורעבים לארוחה נתנפל על האוכל ונאכל כמויות גדולות יותר כפיצוי.
  • הרשו לעצמכם לטעום מעט מהמאכלים המיוחדים של החג וותרו על המזונות המוכרים שבאים לשולחנכם בארוחות היומיום והשבת. שימו לכם בצלחת את הכמות שאתם רוצים. אם בחרתם לאכול את הפחמימה בצורה של לחם טעים שימו לצד הצלחת את הכמות שאתם רוצים ואל תבצעו כל פעם עוד חתיכה קטנה מהכיכר המרכזית ובמצטבר תאכלו כמות לחם גדולה בלי להבחין.
  • וותרו על מזון מטוגן ודאגו שסביבתכם תהיה מלאה בירקות טריים, צלויים ומבושלים. במידה ויתאפשר השנה לארח ולהתארח דאגו להביא איתכם מתכוני ירקות דלים בקלוריות שניתן לשלב אותם בארוחה.
  • אכלו לאט, הניחו את הסכין והמזלג מדי פעם ושוחחו עם היושבים לצדכם.
  • קומו מן השולחן ועזרו למארחים, למען הרושם הטוב ובעיקר כדי להתרחק מדי פעם מן השולחן. לתחושת השבוע לוקח זמן להתפתח על כן הפסקות קטנות יאפשרו להאריך את משך הארוחה ולאפשר לתחושת השבוע להגיע.
  • העדיפו תמיד משקה דל קלוריות או מים במקום משקאות ממותקים. ואם חשקה נפשכם במשקה אלכוהולי, הגבילו למשקה אחד כדי לא לשתות קלוריות סתם.
  • נשאר אוכל בסוף הארוחה, תנו לאורחים את השאריות או אכסנו מייד בכלים אטומים, עמוק במקרר ובמקפיא אם ניתן. זכרו – רחוק מהעין, רחוק מהפה…
  • נצלו את ימי החג וחול המועד לטיולים, צעדות ופעילויות שאינן קשורות לאוכל. בימים אלו יש אווירת חג, חופש ויציאה משגרה ולכן תכננו עד כמה שניתן את הארוחות, אם בבית ואם בטיול כדי שתוכלו להתארגן עם המזון המתאים לכם.
  • למי מכם שחושב שצום יום הכיפורים הוא הזדמנות להוריד את המשקל העודף שצברתם בראש השנה, טעות בידיו. הארוחות הגדולות לפני ואחרי הצום משלימות כמעט לגמרי את החסך הקלורי של יום הצום. ומעבר לכך, צום של יום אחד לא מכניס את הגוף לתהליך של פירוק שומן והשינוי שרואים במשקל הוא בעקבות הירידה בכמות הנוזלים בגוף בשל הצום.
  • השנה אנו חוגגים בספטמבר ומזג האוויר מתקרר מעט בהדרגה ומאפשר יותר יציאה לפעילות גופנית בחוץ בשעות יותר מגוונות. אולי הליכה ברגל היא לא הדרך הכי מהירה לשרוף הרבה קלוריות בבת אחת אך מבחינת הירידה במשקל, ההשפעה שלה מצטברת לאורך זמן ותורמת בטווח הארוך להרזיה, ותקופה של חודש בו משלבים 3-4 פעמים בשבוע שעה הליכה בהחלט ישאיר את חותמו על הגוף מבחינת שמירה על המשקל ושיפור בבריאות.

ניתן לסיים את חודש החגים בצורה שונה בלי לעלות במשקל וזה תלוי רק בכם, המעשים שאנו בוחרים לעשות היום משפיעים על ההרגשה שלנו בעתיד. בחרו במעשים שיאפשרו לכם להרגיש בתום החודש הזה תחושת סיפוק והישג.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
לרגל עונת הנסיעות, טיפים לשמירה על כושר ובריאות בזמן נסיעה
מאת: סמנתה קלייטון , ראש מחלקת חינוך גופני בחברת הרבלייף שגרה...
לרגל יום הבריאות הבינלאומי,
טיפים שיספקו לכם מוטיבציה לשמור על כושר
כמו בכל שנה, ב-7 באפריל יצוין יום הבריאות הבינלאומי. השנה,...
נכנסים לכושר ומוכנים לגיוס!
הבגרות האחרונה מחוץ לדלת ועוד רגע נפרדים מהשיער ומשעות שינה....
נפטרים מהמידלדל: אימון לחיזוק שריר המלח-פלפל
הקיץ כבר כאן, ורובנו עוברים לחולצות קצרות וגופיות. זה הזמן...
מרכז רפואי "תירוש פיזיותרפיה וספורט"- להיות בידיים בטוחות
הצעד החיוני לבריאותכם, בין אם עברתם פציעה או ניתוח או...
איך לעבור את החגים ללא עליה מיותרת במשקל:
מדי שנה אנו מזדרזים לבדוק באיזה תאריך חלים החגים הפעם...
דור אקשטיין
דור אקשטיין המאמן כושר מסביר - מדוע עולים במשקל אחרי דיאטה
כמה פעמים קרה לכם שלאחר שהשקעתם בדיאטה וראיתם תוצאות יפות,...
איך להישאר בכושר שיא ולא לוותר על מה שטעים?
איך להישאר בכושר שיא ולא לוותר על מה שטעים?
אם גם אתם מנסים להיכנס לכושר ולוודא כי תמיד יהיה...
לשמור על הגזרה והבריאות עם מחשבונים ברשת
לשמור על הגזרה והבריאות עם מחשבונים ברשת
ברשת האינטרנט יש הרבה מידע רפואי בכל התחומים – החל...
עודף משקל
עודף משקל
מהו עודף משקל? עודף משקל מוגדר כמצב בו משקל הגוף הינו...
דילוג לתוכן